Autoglaz heeft het vertrouwen van Glasgarant “gewonnen” om zich vanaf nu als “keten” aan te sluiten. De positieve ontwikkeling van de jonge formule en de vernieuwingen die zij in de branche wil introduceren blijken redenen om de ketenstatus Glasgarant te ontvangen. Verder worden de objectief, in het vergelijkingssysteem “experate” gemeten prestaties hoog gewaardeerd door Glasgarant. Tot grote vreugde van Autoglas gebeurt dit met een “A-rating”.

Vernieuwen maar eerst bewijzen
“Wij luisteren goed naar onze klanten en volgen het gedrag van consumenten. Daaruit halen wij kansen”, aldus Maxim Bakker, Franchise manager Autoglaz. “Bijvoorbeeld de behoefte aan meer gemak en service bij minimaal dezelfde kwaliteit, tegen lagere kosten. Wij hebben voor dat ogenschijnlijk tegenstrijdige eisenpakket een model ontwikkeld dat we in de komende maanden gaan verwezenlijken. Maar op plannen alleen word je niet beoordeeld. Wij zijn in de afgelopen kwartalen langs dezelfde meetlat gelegd als de gevestigde orde en wilden minstens zo goed scoren. En dat hebben we bewezen. Wij zijn daarom erg trots dat we in een gespannen markt deze mooie erkenning van Glasgarant ontvangen. Natuurlijk blijven wij ons inspannen om te bewijzen dat we die waard zijn!”

Groei tegen de marktontwikkeling in

Autoglas verwacht dit jaar minstens 40 nieuwe vestigingen aan haar netwerk toe te voegen. “Wij hebben een nieuw concept dat wij nu voorleggen aan en bespreken met verzekerings- en lease maatschappijen. Als de partijen die we de komende periode spreken net zo positief reageren als zij die het concept inmiddels kennen, dan zullen we zeer binnenkort een hele grote stap zetten”, aldus een opgewekte Maxim Bakker.